fredag den 21. juni 2013

Skulle man mon forsøge sig med fouragering?

Eller skal man bare nøjes med det lokale Walmart, så man dermed undgår at komme i klammeri med diverse aggressive flåter? 
New England byder ellers på rige muligheder for at man kan indsamle sin mad i det fri, hvis man vel at mærke har sat sig grundigt ind i, hvad man egentlig kan spise - og hvordan det tager sig ud i naturen. Violinhoved-bregner skulle være et glimrende supplement til salaten - og er man alligevel ved havet er der mulighed for at indsamle periwinkles (strandsnegle). Jeg foretrækker nu at samle på ostesmagsprøver i de forskellige stater. Især dem som praler med at have lagrede cheddaroste i sortimentet. Hummer kommer til at stå på menuen på alle de måder, det kan lade sig gøre. Spørgsmålet er så, hvor sulten man er ... Er man til en "Heavy Chicken" ( 500-560g) eller "Heavy Select" (1-1,125kg) eller er man bare klar til en "Jumbo" (vægt over 1,125kg) - og findes der jumboer i en "Cull"-udgave (dvs. med en klo)?
Hvis menukortet siger "Tomalley" vil jeg nok takke nej, og foreslå Jacob, at han prøvesmager. Hvis retten er pakket ind i en "Rhode Island Johnny Cake" (majspandekage), så kan det kun blive en succes ... Tomalley er nemlig hummerlever og kan fremstå grønlig  i farven, og det vil stå godt til de gullige johnnyer.
Mit studie i bacon vil fortsætte, da jeg stadig ikke er sikker på, jeg har set alt, hvad man kan fremstille med baconsmag. 
Jeg formoder at alt skal skylles ned med enten Millers Light eller diverse Lodi-vine. Rock Lobster, 7 Deadly Zins, Heavyweight, Plungerhead. Hvis jeg kender Jacob ret, har han allerede styr på, hvilke vine der skal prøvesmages - fx Boneshaker, Predator eller Klincker Brick.
På nuværende tidspunkt gætter jeg på, han har gang i en afhandling omkring smagsvariationen i Old Vine Zinfandel-druerne. Vinevighedsstudenten bliver nok næppe færdig i denne omgang, men flere kan vel føjes til skemaet ...
I Canada er det oplagt at kaste sig over inuit-specialiteter. Med mindre de kun fåes i de nordlige egne. Ellers må jeg forestille mig smagen af Muktuk. Gætter på, at det svarer til færøsk hvalspæk, da det er noget forarbejdet hval, der dog kan dyppes i soya sauce . 
Børnene vil nok sætte pris på et besøg på Ben & Jerry's isfabrik - eller hvis der kan svælges i pandekager med ahornsirup til morgenmad. De kan nok lokkes med børnemenuer og har allerede fået uforglemmelige amerikanske restaurantoplevelser, som gør at de allerede har favorit kæderestauranter (NEJ! Ikke MacD!) Ingen af dem spiser burgere, men de har til gengæld spist meget pizza (NEJ! Ikke Pizza Hut!) fra bla. Chilis. Og alt, hvad der kan købes i Walmart glider med garanti ned ...
Glæder mig til første besøg: En tom indkøbsvogn og lange brede gange, hvor der er rigeligt plads til at flere wide load-indkøbsvogne kan køre paradekørsel side om side. Glæder mig til endeløse hyldemeter med ost og kød og gensyn med udvalget af tortillas.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar