fredag den 21. juni 2013

Er der stikkontakter nok?

Engang skulle et hotelværelse egentlig bare se okay ud. Sådan set bare være der, når man ankom. Senere blev det et ultimativt krav, at der også var et privat badeværelse og et privat toilet. Altså et sted, hvor man kan være forholdsvis alene og ikke pludselig møde en, der måske hedder Gabriel (som man hverken kender eller genkender eller er i familie med).
Indenfor de seneste par år er der også blevet kigget en smule på muligheden for at svømme brystsvømning i en swimmingpool og (i særdeleshed) tilbuddet om FREE WIFI.
Det er fint nok. Det hele er fint nok. Men i år er jeg allermest interesseret i, hvor mange stikkontakter der er på værelset. Og hvor mange adaptere, vi kan fremskaffe inden vi tager afsted.
Samtidig er jeg bange for, at det ikke netop er antallet af stikkontakter som hotelbestyreren vægter allerhøjest.
"Jeg var blevet lovet fem stikkontakter, men der er kun fire der virker!!!" hører jeg mig selv skrige skingert i den overdådige og lettere fyldte reception.
Og de er jo høflige og venlige i USA. Det er bare sådan de er. Og vi får prompte tildelt et nyt værelse, hvor alle stikkontakterne virker. Jeg er på én gang lettet og glad. Smiler endda næsten venligt til Gabriel, der hoster nervøst, mens han gør sig færdig, skjult i badeværelsets kliniske mørke.
Stikkontakter er essentielle. For der er nogle batterier, der skal lades op.
Efter at have bappet i næsten tre måneder er der næsten kun lutter positive ting at sige om det at dampe e-cigaretter: Det er sundt, det er billigt, det er lækkert.
MEN man er forbandet afhængig af elnettet og muligheden for løbende opladning af batterier. Jeg tager fire batterier med på turen. Og ser gerne at minimum to af dem kontinuerligt lyser grønt. Det vil logisk set sige, at jeg har krav på tre af værelsets stikkontakter. Så er der to til resten af familien.
Glemmer i farten, at jeg også medbringer telefon og ipad, hvilket uvilkårligt medfører, at der - i teorien - nu kun er én kontakt tilbage, som resten af familien kollektivt kan benytte sig af.
Med disse udregninger føler jeg egentlig, at mit på forhånd tænkte brokkeri i receptionen er retfærdiggjort. Jeg har ved påpegning af en mangel reddet deres strømforsyning.
Midt i al glæden over at der også er lidt el til resten af familien, er jeg samtidig i tvivl om, hvad en stikkontakt egentlig hedder på engelsk.

1 kommentar:

  1. Er lige igang med at tjekke jeres blog, og vores måde med strøm er klaret på en helt anden måde...
    Vi slæber i stedet for en stikdåse med, så der kan være 4-5 enheder på 1 adapter...
    Må desværre indrømme at det kan knibe, for med bærbar, mobil(er), mifi, håndholdt GPS, kamera etc kan visse dage godt være 'booket' godt op, så vi har mere end 1 adapter (og hellere købe et par gode end de der 1$ som går itu og er brandfarlige!).

    Derudover: Lækre billeder!!

    SvarSlet