torsdag den 8. august 2013

En overskyet dag i New York...

Det er så i dag, vores sidste dag. Dagen hvor alt går op i at bevæge sig fra et sted til et andet uden at slæbe alt for meget på bagagen. Det er faktisk dagen hvor jeg burde være hjemme, på arbejde/ internat med mine kolleger. Istedet bruger jeg tiden i en taxi/lufthavn/flyver. Jeg fik set det jeg ville... Niagara Falls. Fik gået på Brooklyn Bridge og kom op i Rockefeller Center. (Efter at have trawlet gennem 5 sæsoner af " 30 Rock" på netflix , var det jo et must. ) Jeg fik spist på " Bubba Gump" , denne gang ganske vist, frokost med Maya, ligesom "Top of the Rock" også var en del af vores pigetur igår. 12 km rask trav gennem byen, i butikker som fx Macys og andre etagerige giganter, hvor Jacob nødigt sætter sine ben og hvor Calle ville klynke fortvivlet hvis han skulle vente udenfor.( Drengene gik en tur i området og købte LEGO.) Med Mayas hurtigt voksende shoppegen, er det selv for mig, svært at følge med. Hun kan efterhånden spotte et "60% reduction" skilt før jeg kan nå at spotte en skoafdeling. Jeg er en kende stolt. Den eneste ting der bekymrer mig er at hendes fødder er vokset i samme tempo og pludselig passer vi sko...altså de sko jeg har som er 36. Hun spørger nu, når jeg kikker på fodtøj : " Er det til os, mor?" . Jeg ved ikke helt om jeg er klar til at dele , det hele...og da slet ikke de højhælede...no Way!. Hun er forlængst begyndt at spekulere i , hvordan hun skal ytre sig for at opnå mest muligt tøj. For legetøj og bamser er ikke noget jeg gider betale.( Hendes sidste lommepenge blev brændt af i Disney butikken) Vi mødtes med Calle og Jacob til det der skulle have været en fælles oplevelse "The Earth Room". En lejlighed i SoHo fyldt med jord. Børnene var nok pænt ligeglade, men det var lige tilpas underligt nok til os. Det underlige er så at vi ikke havde tjekket hjemmesiden, der er nemlig lukket til september. Her er der også ved at blive lukket, for feriekufferterne, der bugner af mærkelige fund, bamser og legetøj. Vi pakker sammen , drikker en sidste sjat starbucks får tiden til at gå.

Her er Maya og jeg på toppen af en skyskraber.
Udsigten fra Rockefeller Center , en overskyet dag..men en dag uden køer for at komme op til 67 etage i elevator med glasloft.
Endnu en tur til New York uden at vi kom i nærkontakt med " fritidsgudinden" ...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar