fredag den 5. juli 2013

NYC - Open for summer


Om så også lykken er sluppet løs er jeg en smule i tvivl om. Her er simpelthen for varmt. Et par og tredive grader. Der er endda en meteorolog, der på tv taler om en såkaldt omvendt chill-faktor. Kroppen bliver simpelthen - på grund af den høje luftfugtighed - narret til at tro, at den vandrer omkring i femogtredive graders varme. Temperaturen i en storby bør aldrig overskride seksogtyve grader, inkluderende omvendt chill-faktor.
Planmæssig rejse med KLM over Amsterdam. Ingen sære løbeture i overraskende lufthavne. Vandt endda ti minutter over atlanten, tror jeg. Tidsmæssig rekord gennem immigrationen. Under et kvarter.
Træt tur i taxi fra JFK i Bronx til Manhattan.
Vågner dog en smule op ved synet af noget der kunne ligne en afghansk mynde iført lilla lædersko og en kinky spadseredragt. Den krydser adstadigt fodgængerfeltet med sin ejer i snor.
Er så tidligt ved hotellet i Tribeca, at vi hurtigt beslutter os for at tage til B&H Photo for at købe lidt grej, jeg har lovet børnene.
Måske omtumlede af den lange rejsedag beslutter vi os for at gå derop. Cirka seks kilometer. Og det er jo supersmart, når temperaturen er som den er - og klokken nærmer sig midnat (dansk tid). Og ekstra smart, når man ikke engang har bare en lettere bøsset mynde, der kan trække hele den lille flok.
Det ender hurtigt med taxier. Begge veje.
For Calle ender det også med, at han både når at falde i søvn i taxien på tilbagevejen, samt  i restauranten inden hans bestilte pizza bliver serveret.
Den har han så - takket være en doggy-bakke og et køleskab på værelset - idag fået som morgenmad.

Trods dagens overvældende varme, de alt for mange mennesker og de alt for mange kilometer, glæder jeg mig netop nu over den iskolde Budweiser i min højre hånd, de fem stikkontakter i min umiddelbare nærhed, samt at der på badeværelset forefindes en gennemsigtig badehætte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar