onsdag den 24. juli 2013

Undskyld undskyld undskyld

Jeg skal  have en ny kuffert. Dette er ikke en dårlig shoppeundskyldning. Dem er jeg meget bedre til at finde på end de fleste, siger jeg ubeskedent. Jeg er også god til at bevæge mig ud på skriveriets sidespor, når jeg først kommer igang. Som fx nu. Grunden til at jeg skal have en ny kuffert er ... Øh, bevismaterialet er vedlagt i form af dette foto ...


Det er tydelig at se, at der er sket skade på den lomme, der indeholder adskillige, for mig, vigtige genstande. Hjulet er kollapset og bøjer indad, hvilket forårsager en så heftig hældning på kufferten at det nederste af lommen slæbte hen ad jorden og hullet opstod. I lommen var så vores kuffertvægt, som består af et Kaptajn Klo-lignende aggregat i metal.
Hvorfor skal jeg så undskylde det?
Jo, da vi forlod Von Trapp-hotellet og deres flotte granitgulv i receptionen, hørte jeg lyden af metal mod sten - og en lille, men dog lettere synlig ridse blev tydelig i gulvet.
Det kan sikkert vaskes væk eller behandles med noget. Og er helt sikkert sket mange gange før. Fx når hotellet har deres årlige sørøver-komsammen, og alle piraterne har deres skiftekroge med i hullede kufferter på kollapsede hjul ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar