torsdag den 18. juli 2013

Vandreture og anden motion - dvs. et ultrakort indlæg

I denne familie er der ikke (længere) tradition for sportsudøvelse på noget plan. Det nærmeste Jacob kommer på stangspringstræning er, når han laver sit undervandstrespring. Som, udover at få ham til at hoppe på sære måder i diverse pools, også gør ham svært sammenbidt, når vi svømmer henover hans imaginære sandgrav/klorgrav. Jeg smålunter rundt under påskud af at træne til et eller andet utopisk løb, som jeg vil bruge måneder på at komme med undskyldninger for alligevel ikke at deltage i. Løberiet gør intet godt for mig fysisk, men psykisk er det uundværligt. Jeg kan stadig have svært ved at lave det logiske regnestykke: At de kalorier, man forbrænder på lunten, ikke skal spises tifold til aftensmad - og at selvom man drikker light-øl kan man godt få ølmave. Det er ikke svært, og alligevel ærgrer jeg mig dagligt over, at jeg ikke kan tage pis på min krop og narre den til at smide et par kilo ... Hallo, jeg er i USA, hvor al maden er præfabrikeret og belagt med et usynligt lag cheddarost, hvor alle fedtfrie produkter har et sukkerindhold  på mindst 80g per 100g, og hvor man tænker: "Skaldyr feder da ikke!" indtil man ser det lag af aioli, man har væltet kræet ind i.
Jeg bliver nødt til at sætte farten op ... Eller gøre mere ud af familiesportsdiciplinerne ... Vi har både indendørs og udendørs. Og eftersom jeg hørte nævnt i et realityshow - (Here comes Honey Boo Boo - a watch and sniff episode, hvor man kunne lugte den meget redneck-agtige families prutter, friskfangede fisk mm. via et postkort udformet som et skrabelod! Nå, virkeligt et sidespor) - at Bingo er en sport! Så er vores familiesport nogle temmeligt oversete nogen af slagsen. Fx. er der minigolf ... Som jo i sammenligning med Bingo er en totalt ekstremsport ... Jeg har tidligere været på scoreboardet i "Indelukket" i Silkeborg (og nej, det er ikke en lukket institution for folk, der tror de dyrker sport på et højt plan). Jacob fører på den samlede score, men det er kun fordi, at det gør han ... Jeg ved faktisk ikke helt, hvordan han gør - og det er helt sikkert dopingrelateret. Den anden sport, som så foregår indendørs, er ligeså baseret på held som minigolf. Den udføres bedst i vores lille "Sunnyside cottage" og hedder "Fang WIFI-signalet"! Basalt set er det en meget enkel sportsgren. Reglerne er, at den der finder et WIFI-signal til sin iPad må hovere i den tid, man kan fastholde det. De andre må vandre. Huset er ikke hysterisk stort, der er ingen trapper, men nærmest 4-5 rum, man kan trave igennem, mens man søger efter signal. Hvis man samtidig skiftevis hæver og sænker sin iPad kan man styrke sine biceps betragteligt. Lige nu holder jeg simpelthen pause mellem tredje og fjerde halvleg. Skriver et indlæg - og skal så score noget signal for at uploade det. For dem, der måtte passere forbi, kan vi i aftenskumringen ligne en flok zombier, som vandrer hvileløst rundt, mens det blege lys fra skærmene giver vores ansigter en underlig grålig farve.
Billederne har relation til andre familiebeskæftigelser, nemlig besøg på kirkegårde og loppemarkeder/antikvitetsbikse.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar