tirsdag den 9. juli 2013

Update fra Hyannis, Massachusetts

Tjekker bilens manual
Jeg har nu ventet temmelig længe på Char, der påstår, at hun leder efter en helt bestemt magnet i en butik, som hovedsageligt sælger koralfisk i fimsede glasfarver.
Det begynder så småt at blive kedeligt og mere end en smule enerverende at stå der og trippe på parkeringspladsen, selvom nogle overengagerede mennesker på den anden side af vejen fabler og rabler bag en disk pyntet med et foto af Barack Obama med Hitler-overskæg.
Jeg finder den i handskerummet. Og næsten bagerst i manualen oplyses jeg om, at Impalaen helst vil have oktan 87 eller derover. Ellers kan motoren begynde at hakke. Jeg noterer mig, at jeg skal holde øje med oktan-tallet, når vi skal tanke for første gang. Om knap 250 kilometer.
Char ser glad ud, da hun slentrer mod bilen. Hun har sandsynligvis fundet en sjælden magnet bag alle de farvede fisk.



Bryster over hovedet
Den er god nok. Der er vitterligt to patter i loftet på hotellet i Old Saybrook. En over hver seng. Det er bare at åbne munden, så fyldes man med den allermest friske mælk. En amerikansk eller bare en mere moderne version af Ole Lukøje, formoder jeg.

Badereprimander
Jeg har været på stedet i godt et døgn. Jeg er 42 år gammel. Jeg rejser med kone og to børn. Og jeg har allerede fået tre advarsler af en livredder, der knapt er kommet ud af sin mors livmoder.
1. Jeg dampede indenfor hegnet. "Excuse me, sir! You're not not allowed to smoke in the pool area!" "I'm not smoking - it's hot sugary water and a battery, not a cigarette!" "You're not allowed anyway!"
2. Jeg holdt ved et tov, der er spændt ud over poolen. Det var ikke fordi jeg direkte var ved at ødelægge dette smukke blå stykke nylonreb. Jeg udførte sådan set bare en ældgammel stangspringsøvelse - noget jeg stadig ynder at gøre, når jeg er i vandet. Det sidder ligesom stadig i kroppen.
3. Jeg sidder ikke korrekt i spa-badet. Min ryg er ikke rank nok, mener livredderen. Jeg ligesom flyder i de varme bobler. Jeg er der alene.

At tænke på, at netop han, livredderen, for ikke ret lang tid siden, var den hurtigste og mest udholdne sædcelle af dem alle er voldsomt skræmmende.

Torsketungen aka Cape Cod
40 kilometer derud, 40 kilometer tilbage.
Det er gråvejr, men varmt og lummert. Enkelte dråber på forruden. Havet, der burde ses på begge sideraf vejen, skjules af træer og buske. Lobster Shack på venstre side, Lobster Shack på højre side. Vi er i hummerhimlen. Stopper hos Arnold's Lobster & Clam Bar. En kold og en lun Lobster Roll - som en hotdog, hvor pølsen er udskiftet med voldsomme mængder frisk hummer vendt i smør og mayonnaise.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar